CU-SGP vraagt Provincie om adequate maatregelen tegen overvolle bussen

busmaandag 23 november 2015 10:54

"ChristenUnie-SGP wil dat de provincie adequate maatregelen treft tegen overvolle bussen" aldus Hermen Vreugdenhil, Statenlid voor de gezamenlijke CU-SGP fractie in Brabant "Het kan niet zo zijn dat bij verschillende haltes in Brabant passagiers moeten blijven staan, omdat de bussen te vol zitten. De klachten spelen al nu langere tijd. De Provincie moet eisen dat Arriva met voldoende capaciteit komt om de dienstregeling in te vullen"

Tijdens de begrotingsbehandeling heeft Provinciale Staten een motie van de ChristenUnie-SGP unaniem aangenomen waarin het college wordt gevraagd om de klachten van reizigers serieus te nemen. "Kom samen met Arriva met een adequate en transparante afhandeling van de klachten. En tref maatregelen daar waar nodig" aldus Vreugdenhil "We zijn daarom ook verheugd dat de Staten dit inzien en het college aan het werk gaat".

De Provincie draagt verantwoordelijkheid voor een goede uitvoering van het busvervoer en afhandeling van de klachten en zal voor 31 december de Staten informeren over de verwachte resultaten van de getroffen maatregelen.

Archief > 2015 > november