SGP jongeren organiseren openingsavond in Werkendam

woensdag 03 december 2014 16:41

Werkendam – Tweede Kamerlid Kees van der Staaij (SGP) en generaal b.d. Arie Vermeij komen op 12 december naar Werkendam om voor de lokale SGP-jongeren te spreken tijdens de openingsavond van de nieuwe afdeling. Ze hopen te spreken over internationale veiligheid. In het bijzonder alle (Werkendamse) jongeren zijn dan van harte welkom!

Waarom deze avond en dit onderwerp? Internationale veiligheid is hoogst actueel en Nederland is indirect betrokken bij conflicten in bijvoorbeeld Irak en Syrië (IS), Mali, de Palestijnse gebieden en Israël. Militaire missies, inzet van materieel, boycots, het kunnen allemaal instrumenten zijn om conflictsituaties te beïnvloeden. Welke keuzes moeten dan gemaakt worden en hoe komen die keuzes tot stand? Daarover zullen Kees van der Staaij en Arie Vermeij spreken. De avond begint om 20.00u in verenigingsgebouw ‘de Bron’, Kerkstraat Werkendam (inloop 19.30u).

De Werkendamse afdeling van de SGP-jongeren is eerder dit jaar opgericht en stelt zich ten doel om jongeren te betrekken bij de politiek. Het bestuur vindt het belangrijk dat jongeren weten wat er speelt in de maatschappij en de politiek. Daarvoor organiseert zij onder andere avonden waarop bekende sprekers vertellen over actuele maatschappelijke onderwerpen.

Archief > 2014 > december