Buurtbusproblematiek hoog op provinciale agenda

buurtbusvrijdag 11 februari 2011 15:49

Vanmorgen vond het gesprek plaats tussen gedeputeerde Jacobs en de buurtbuschauffeurs uit het land van Heusden en Altena. In het gesprek kwamen de knelpunten helder op tafel. Te volle bussen, chauffeurs die terecht niet aansprakelijk gesteld willen worden bij ongevallen en aansluitingen die niet kloppen en niet logisch zijn. De gedeputeerde zegde toe op heel korte termijn met oplossingen te komen. In de eerstvolgende aanpassing van de dienstregeling moet hier al verbetering in gebracht worden. Hiermee is een eerste belangrijke stap gezet om tot een kwalitatief beter vervoer te komen in de regio te komen.

De aanwezige Statenleden van Vught, Zwijnenburg en Vreugdenhil gaven aan dat zij er op zullen toezien dat de toezeggingen ook worden nagekomen. “De vrijwilligers die de bereikbaarheid van de regio overeind houden moeten we koesteren. Ik ben blij dat er nu in ieder geval geluisterd wordt naar de problemen. We moeten nu samen stevig werken aan oplossingen”, aldus Hermen Vreugdenhil.

Archief > 2011 > februari