College Brabant zet jonge boeren toch in de kou

jonge boeren2woensdag 02 februari 2011 14:33

Gedeputeerde Staten van Brabant willen geen provinciaal geld steken in de steun voor jonge boeren. Het college weigert de CU-SGP motie die het college oproept om de extra provinciale bijdrage bovenop de rijksregeling in stand te houden uit te voeren. Hierdoor wordt er 1,2 miljoen bezuinigd op de steun voor Brabantse jonge boeren. Het college vindt de extra bijdrage overbodig nu de rijksregeling gecontinueerd wordt.

“Wij zullen dit niet zomaar laten gebeuren. De provinciale bijdrage is belangrijk om jonge boeren de kans te geven hun bedrijf te moderniseren en toekomstgericht te maken. Hiervoor hebben ze vaak zelf het geld niet. Ondersteuning bij bedrijfsopvolging is essentieel voor het voortbestaan van gezinsbedrijven die de ruggengraat vormen van de duurzame agrarische sector” aldus Hermen Vreugdenhil.

De ChristenUnie-SGP fractie laat het er niet bij zitten en zal het initiatief nemen om de steun voor jonge boeren te behouden.

(Lees hier het artikel over:Christenunie-SGP op de bres voor jonge boeren)

Archief > 2011 > februari