Elfstedentocht of elfdorpentocht ?

elfstedentochtwoensdag 21 januari 2009 13:33

Op de dag dat half Brabant de schaatsen onderbond om de eerste Biesboschtocht in 12 jaar tijd te rijden werd er ook een heuze Elfstedentocht in Brabant gereden. Het ging om een wedstrijd. Niet op het ijs, maar met de Brabantse bus. Degene die de slimste route per bus uitstippelde en daarmee de meeste stempels had verzameld, werd winnaar. Deze ‘Elfstedentocht per bus' was de officiële start van een proef van de provincie Noord-Brabant met goedkoop busvervoer vervoer.

Hermen Vreugdenhil, CU-SGP: "Prima, al die inspanningen voor goedkoop busvervoer. Maar de prijs van het buskaartje is niet het enige wat voor de reiziger telt. Veel Brabanders in het landelijk gebied hebben nog altijd geen fatsoenlijke aanluiting op het busnetwerk. Wij zullen dan ook de focus blijven houden op een beter en meer bereikbaar openbaar vervoer. En probeer volgend jaar maar eens een Elf Dorpentocht per bus te houden. Want nu kan een 65-plusser op zaterdag niet van dorp naar dorp met de bus reizen. Simpelweg omdat er dan geen bus rijdt. Wij richten ook graag dáár onze energie op."

Quote uit Brabant Magazine

Archief > 2009 > januari