Gezegende uitslag, kiezers bedankt!

hermenvdinsdag 20 maart 2007 22:16

Van 11.927 naar 20.736 stemmen! Waar we een jaar geleden nog vreesden voor onze zetel in de staten mochten we die nu zeer ruim behalen. Een zegen op het werk van de fractie in de afgelopen vier jaar en een zegen op een mooie campagnetijd. Veel tijd om na te genieten is er niet. Al snel werden we verwacht bij de informateur, Wim van der Donk, om de uitslag te duiden en te interpreteren en het inwerkprogramma voor de staten stond alweer voor de deur.

Afgelopen woensdag was het afscheid van de vertrekkende Statenleden. Jan Luteijn mocht hierbij de koninklijke onderscheiding in ontvangst nemen. Een onderscheiding voor 12 jaar inzet voor het openbaar bestuur, en niet in de minste plaats vier tropenjaren in de Staten. Een zegen op het vele werk.

“Zo waarlijk helpe mij God almachtig.” Met die woorden mocht ik donderdag geïnstalleerd worden. Een bijzonder moment als je de eed mag afleggen en mooi om je werk te mogen beginnen onder het aanroepen van God in wiens dienst wij mogen staan. Dat geeft een enorme verantwoordelijkheid maar tevens ook een enorme steun. Ons programma voor de komende vier jaar mag gebaseerd zijn op de richtlijnen die ons vanuit de Bijbel zijn gegeven. Een rijker program om mee te werken kan ik me niet indenken. Ik heb er erg veel zin in.

Hermen Vreugdenhil (Nieuw Statenlid ChristenUnie-SGP Noord Brabant)

Archief > 2007 > maart